بخش روانشناسی هر کتاب‌ ی کتاب‌های بسیار متنوعی از موضوعات و علایق را شامل می‌شود، چه این کتابی آنلاین باشد چه یک کتابی در همسایگی‌تان فرقی ندارذ. اگر دوست دارید دانش‌تان را در این زمینه گسترش دهید، می‌توانید کتاب‌های پیشنهادی ما را با کتاب‌های خودتان قیاس کنید. ما به دلیلی خاص این کتاب‌ها را انتخاب کردیم. آن‌ها به‌طور گسترده در دسترس همه هستند و در تقریبا هر کتابخانه یا کتابی می‌توانند یافت شود. آن‌ها موضوعات بسیار متنوعی را شامل می‌شوند. ما دوست داشتیم آثار برتر روانشناسی را با توجه به ترتیب تاریخی و اهمیت‌شان فهرست کنیم. برخی از این آثار معاصرند اما امروزه به خاطر اهمیت‌شان به یک اثر کلاسیک بدل شده‌اند. در این مطلب 8 کتاب روانشناسی که بهتر است شما نیز بخوانید را به شما معرفی می کنیم.

 

8 کتاب روانشناسی که بهتر است شما نیز بخوانید

۱- زیگموند فروید، تعبیر رویاها (۱۹۰۰)

8 کتاب روانشناسی که همه باید بخوانند

نمی‌توان از این فهرست با کتابی غیر از این اثر فروید شروع کرد چراکه امروزه کلاسیک‌ترین اثر روانشناسی تمام تاریخ است. کار عظیم فروید روانشناسی را به مرحله‌ای تازه وارد می‌کند و یک جهان متفاوت پیش چشم ما می‌گذارد. مطالعه‌ی تعبیر رویاها آسان نیست. همین‌طور نبوغ فروید نه صرفا در ذهن تحلیلی‌اش بلکه در علایق متنوع فکری‌اش است. در این کتاب با دستورالعملی ساده برای رفتار و زندگی مواجه نمی‌شویم. نمی‌توانید با این کتاب بینشی درباره‌ی رویاهای شخصی‌تان به دست بیاورید. او طی اثر مسیرهای مختلف اید، اگو، و سوپراگو را گسترش می‌دهد و نقشه‌ای از روان انسانی ترسیم می‌کند. داستان‌های سرگرم‌کننده‌ی زیادی درباره‌ی تحلیل‌های فلسفی فروید وجود دارند. او با جزئیات تمام رویاهای خودش و دیگران را به چیزهای مختلف ربط می‌دهد. فروید با تداعی آزاد شروع می‌کند و به فهم معنایشان در رویابین‌ها می‌رسد. همین‌که چند صفحه‌ی ابتدایی را خواندید، حس خواهید کرد که چرا نمی‌توانید یک رویا را به‌سادگی به یک فرمول مشخص ربط بدهید.

     

۲- چارلز ام دوهیگ، قدرت عادت (۲۰۱۲)

کتاب روانشناسی قدرت عادت

من طی تمام حرفه‌ام روانشناسی خواندم اما بعد از خواندن این کتاب حس می‌کردم که می‌توان این حوزه را به نحوی کاملا متفاوت و تازه درک کنم. این اثر روانشناسی برای شخص من بسیار آموزنده بود. قطعا هر کسی در عرصه‌ی روانشناسی درباره‌ی شروط کلاسیک روان چیزهایی می‌داند، حال چه یک دانشجوی ساده باشید و چه یک پژوهشگر برجسته. همه‌مان از نقش روان در درمان برخی از مطلوب‌ترین و غیرمطلوب‌ترین رفتارها، عمل‌ها، اعتیادها، و اندیشه‌ها اطلاع داریم. اما دیدن این اصول رفتاری همیشه آسان نیست. دوهیگ فرایند اولیه‌ی رمان را به عادت ربط می‌دهد. او توضیح می‌دهد که چطور عادت در زندگی‌های عادی هرروزه‌مان نقش دارند. مثلا چرا در فلان ساعت هر بعدازظهر باید کلوچه بخورید؟ چرا نمی‌توانید از کنار یک گاه رد شوید و چیزی از آنجا نکنید؟ چطور می‌توانید به عادت بازی‌های ویدئویی‌تان در شب‌ها خاتمه بدهید؟ بهتر است این کتاب را برای تحلیل روان خودتان بخوانید تا دریابید که عادت‌ها چقدر ساده در زندگی‌تان جریان دارند و حواس‌تان به آن‌ها نیست. پس از مطالعه‌ی کتاب نه تنها به شناختی بهتر از خودتان و اعتیادهای روانی و رفتاری‌تان می‌رسید بلکه یاد می‌گیرید چطور آن عادت‌ها را کنار بگذارید و به سطحی تازه وارد شوید. این اثر بینش تازه‌ای از ساده‌ترین و پایه‌ترین موضوعات زندگی‌تان به شما می‌دهد.

۳- کارت هورنی، شخصیت روانرنجور زمانه‌مان (۱۹۳۷)

کتاب روانشناسی شخصیت روانرنجور زمانه‌مان

آیا وقتی عنوان این کتاب را می‌بینید حس می‌کنید که عبارت زمانه ما قطعا باید برای همین امروز باشد؟ گرچه کتاب در ۱۹۳۷ منتشر شده است اما باید اذعان کرد که شخصیت‌های روانرنجور همواره وجود داشته‌اند و همواره وجود خواهند داشت. او این کتاب روانشناسی را به زبانی عامیانه و برای همگان می‌نویسد. به همین دلیل ناشر از او می‌خواهد تا عبارت زمانه‌ی ما را در عنوان کتاب بگنجاند. مهم‌ترین دستاورد کتاب روانشناسی هورنی کلیت آن است. از دید ما یک نفس کاذب یا یک خود دروغین برای خودمان می‌سازیم تا احساسات‌مان از اضطراب و ناامنی را پوشش دهیم. مثلا امکان دارد حس کنید به اندازه‌ی آدم‌های دوروبرتان باهوش نیستید اما دوست ندارید وضعیت به همین منوال پیش برود. در نتیجه پیش دوستی می‌روید که هم از شما برتر است و هم به او اطمینان دارید. با این کار نه تنها هیچ بینش روانشناختی از خودتان به دست نمی‌آورید بلکه اعتبارتان را هم نزد آن دوست از دست می‌دهید. همچنین امکان دارد تمام فرصت‌های لازم برای پیشرفت یک خودشناسی مناسب را هم نادیده بگیرید. دلیلش این است که شما از شکست‌خوردن می‌ترسید. شما نگران‌اید که کارتان را با این وضعیت از دست بدهید. در نتیجه عمل‌های شما نشان می‌دهند که خودتان را دست کم گرفته‌اید. و این رفتار نشانه‌ی یک روانرنجوری عصبی است. تنها امید شما در این است که خود واقعی‌تان را کشف کنید و آن را از خود دروغین‌تان متمایز کنید تا در نتیجه به یک زندگی مقبول برسید.

برای مشاهده ادامه لیست بهترین کتاب های روانشناسی " اینجا " کلیک کنید !


کانته موزیک کتاب ,روانشناسی ,فروید ,خودتان ,می‌دهد ,روان ,کتاب روانشناسی ,امکان دارد ,بهترین کتاب ,همواره وجود ,تازه وارد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه خرید تره isfahankhadamat بورس کره پلاس هدیه رود نیل dforthe تولید کننده انواع تابلو sabidankaf اینجا همه چی هست